Parfum Pagode - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu Parfum Pagode - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu

Parfum Pagode

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

16 November 2015 | Vietnam, Hanoi

Ma 16/11
Vanmorgen arriveerden we om 5 uur op treinstion in Hanoi. We werden al opgewacht door medewerker van hotel en met taxi zijn we naar hotel gereden. We konden op een bank in een lager gelegen ruimte verder slapen als we wilden. Na ontbijt werden we opgehaald voor dagtrip naar Parfum Pagode. Het was een rit van ong 3 uur (incl. half uur koffiepauze). We werden afgezet bij ijzeren bootjes die geroeid worden door vrouwen. Na boottocht van een uur arriveren we bij Pagode Complex. Het is maandag, dus er zijn weinig bezoekers. We bezoeken een aantal pagodes. Af en toe zie je een monnik lopen. Daarna hebben we lunch. Hier horen we dat de kabelbaan niet werkt vandaag. Dat is mooi pech, want we hadden al wel vooruit betaald voor kabelbaan Dit betekent dat als je naar de Parfum Pagode (de meest heilige Pagode van het complex) wilt gaan boven op de berg, dan moet je gaan lopen. Ondanks dat het een uur omhoog lopen is en het erg warm is, besluiten we de klim te wagen. Dat was zweten geblazen. Op top aangekomen zagen we dat Parfum Pagode in een grot was en niet een mooi gebouw zoals eerder gezien aan begin van complex. De weg naar beneden ging gelukkig soepeler.
Nadat we beneden even gewacht hebben tot groep compleet was, zijn we weer met de bootjes terug gevaren en daarna met bus terug naar hotel in Hanoi waar we in begin van de avond aankwamen.

• 22 November 2015 - 10:02

Wilja:

Klimmen in Vietnam is zeker een Work Out of the Day! ;-)