Ho Chi Minh City - Amsterdam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Amsterdam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City - Amsterdam

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 December 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Do 03/12 Ho Chi Minh City
Het regelen van een taxi op vliegveld HCMC viel nog niet mee. Er lopen van die mannetjes rond die taxi aanbieden. We hadden een hotel in buurt van vliegveld geboekt, Hoang Thanh Thuy Hotel 2. De eerste taxi-chauffeur vroeg VND 200.000. Volgens ons was dat veel te veel, dus op naar volgende. Ook deze vroeg VND 200.000. Nou dan zal het wel goed zijn. We liepen naar een mini-van. Na instappen wilde hij ook nog VND 15,000 voor soort tol die hij moet betalen om van vliegveld af te rijden. Dit vonden we wel vreemd, maar ja zoveel geld is dat nu ook weer niet. Toen moesten we de VND 200.000 vooruit betalen en toen bleek ook dat het VND 200.000 per persoon was en niet per rit (zoals normaal gebruikelijk is). Daar waren we het niet mee eens. Dat is veel te duur, we pakten ons geld terug en gingen de auto uit. Met één voet op straat en de andere voet in de mini-van (ter voorkoming dat hij met onze bagage wegrijdt) hebben we onze tassen eruit gepakt en zijn weggelopen. Hij kwam nog achter ons aan en riep dat het wel voor VND 200,000 kon. Daar hadden we geen zin in. Dit keer naar officiële taxidesk. Terwijl we staan te wachten worden we weer door iemand aangesproken en deze biedt ook weer rit naar het hotel aan voor VND 200,000. Als we in de auto zitten, is de prijs VND 300.000. Dit keer was het VND 100.000 meer, want hij moest parkeerkosten betalen. We waren al onderweg en dit keer lag onze bagage in de achterbak. Daar konden we niet makkelijk bij om alsnog uit te stappen. Dus we besluiten toch maar door te laten rijden. Hij heeft even moeten zoeken naar hotel, maar heeft ons toch netjes voor de deur afgezet. Het is uiteindelijk bij VND 300.000 gebleven.
Bij het inchecken in het hotel kregen we een vragende blik van de receptioniste. Onze namen komen niet bekend voor. Het zal toch niet waar zijn? Nadat ik een copie van de hotelbevestiging van bookingssite op mijn telefoon laat zien, is er een herkenning en krijgen we gelijk de sleutel van onze kamer.
Het is ondertussen al 21:00 uur en we wilden nog wel wat eten. We hebben even rondgelopen, maar konden niet echt iets leuks vinden. We kiezen voor gemak en hebben in een supermarktje noedels (we hebben een waterkoker op de kamer) en sandwiches gekocht.

Vr 04/12
Vanmorgen stond de taxi al om 07:15 uur op ons te wachten. We konden dus mooi op tijd naar het vliegveld rijden. Dit keer kostte ritje hotel - vliegveld maar VND 85.000 (officiële taxi met een meter). Onze vlucht naar Parijs gaat pas om 09:55 uur, maar de handbagage- en paspoortcontrole duurde erg lang. Bij onze boardingpas zat ook een briefje met het advies om na inchecken gelijk door de controle te gaan, omdat dit altijd erg lang duurt.
De vlucht naar Parijs verloopt goed en we komen om 16:45 uur aan in Parijs. Onze vlucht naar Amsterdam gaat om 18:40 uur, dus we hebben dit keer niet zo'n lange overstaptijd als op met de heenreis. Als we in het vliegtuig zitten, horen we dat we pas 20 minuten later kunnen vertrekken vanwege drukte met vliegverkeer. Die tijd halen we tijdens vliegen in en landen we volgens schema op 20:00 uur in Amsterdam.
Dan is onze prachtige reis door Vietnam echt ten einde.
Goodbye Vietnam!

• 05 December 2015 - 15:07

Veronique:

Welkom thuis Sabine en Marieke. Weer een mooie belevenis daar in Vietnam. Op naar de volgende reis :-). Ik kijk uit naar je verslagen Sabine. Tot volgende week donderdag bij Willeke. Praten we er nog even over bij een heerlijke maaltijd en een wijntje. Groetjes

• 05 December 2015 - 19:25

Wilja:

Mooie reis meiden. Tja, afpingelen in Vietnam en het slechte Engels (in Azië algemeen) klinkt me erg bekend in de oren.

• 07 December 2015 - 16:14

Nancy: