Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

03 December 2015 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Do 03/12
Afgelopen maandag zijn we om 7:00 uur met taxi naar vliegveld HCMC gegaan voor onze vlucht van 08:30 uur naar Phu Quoc. Phu Quoc is het grootste eiland van Vietnam in ligt in het uiterste het zuiden van Vietnam (in de Golf van Thailand, dat een onderdeel is van de Zuid-Chinese Zee).
De vlucht zelf duurde uiteindelijk maar 35 minuten. Met de taxi zijn we naar La Mer Resort gebracht. Het ligt vlakbij Duong Dong de hoofdstad van Phu Quoc. Het is een erg leuke accommodatie. Bungalows, appartementen, een prachtige tuin en een zwembad. Het strand ligt op nog geen 5 minuten lopen.
We spraken een Nederlands meisje dat ook in het resort zat en zij had op brommer het eiland verkend en was er achter gekomen dat het strand waar we bij zaten het mooiste strand was. Dat komt goed uit, want na het gereis van afgelopen tijd, wilden we even niet meer op pad. Dus zijn we de afgelopen dagen we enorm druk geweest met niets doen. Nou, dat is niet helemaal waar... We hadden eigenlijk best nog druk programma: na ontbijt naar het strand lopen, een mooi plekje in de schaduw van palmbomen uitzoeken, in de zee dobberen, tegen de middag naar terug naar resort lopen om bij zwembad te liggen, beetje zwemmen, lunchen aan het zwembad, 's middags weer naar het strand tot de zon onder gaat. Daarna weer terug lopen naar resort, douchen en leuk restaurantje zoeken om te eten. We zijn er achter gekomen dat we heel goed zijn in niets doen :-)
De laatste avond hebben we gegeten bij restaurantje met Happy Hour van 18-20 uur. Je kan dan kiezen uit 3 soorten bier en 6 verschillende cocktails en deze zijn gratis als je daar blijft eten. We hebben het restaurant niet arm gedronken, maar de cocktails (die nu gratis waren) waren in totaal wel duurder dan het eten dat we besteld hebben. Het personeel maakte ons er zelf op attent, dat zodra een cocktail op was dat we een nieuwe konden bestellen want het was nog geen 20:00 uur. Aardige mensen!
Deze dagen niets doen waren echt een heerlijke afsluiter van onze reis door Vietnam. De locatie op Phu Quoc was hier perfect voor!
Helaas komt hier ook een einde aan. Donderdag zijn we even voor 17:00 uur naar het vliegveld gegaan voor terugvlucht naar HCMC.
Bij inchecken van bagage vraagt de stewardess: 'Do you have pistol in your lugage?' Wij: Pistol? Zij: Pistol. Waarschijnlijk keken we nog steeds heel verbaasd, dus liet ze ons een papiertje zien waarop geschreven stond: Vissauce. Toevallig hadden we gelezen dat er een bekende vissaus fabriek op Phu Quoc staat, maar anders was dit nog steeds een gekke vraag. Nee, we hebben geen vissaus in onze bagage. Engels met Vietnamese tongval blijft toch lastig ;-)
We zijn om 18:40 uur van Phu Quoc weer terug gevlogen naar HCMC.

• 05 December 2015 - 19:22

Wilja:

Whahahahaha! Pistol, klinkt als fishsauce ja. Ehhh? ;-)