Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu

Mui Ne

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

27 November 2015 | Vietnam, Mui Ne

Vr 27/11
Vanmorgen worden we om 07:00 uur opgehaald voor bus naar Mui Ne. In hotel kun je al vanaf 06:00 uur ontbijten, dus dat komt goed uit. We zaten als eersten bij ontbijt! Als bus arriveert, zien we dat het weer een slaapbus is met ligbedden. Voor een rit van 6 uur is dat best relaxed. Rond een uur of 1 arriveren we in Mui Ne. Mui Ne is een kustplaats gelegen aan een baai van de Zuid-Chinese zee. Toen we door Mui Ne reden, zagen we al dat het een langgerekt dorp was met veel terrasjes. Geen hoogbouw zoals in Nha Trang. Na afgezet zijn bij kantoor van busonderneming zijn we met de taxi naar La Marina Hotel gegaan. Het ligt iets afgelegen, maar het is een leuk hotelletje. Dichtbij het strand, maar volgens de receptie is het een strand met veel rommel.
We hebben op terras van hotel wat gegeten en hebben gelijk bus naar Ho Chi Minh City geregeld voor morgen. Helaas is het niet meer mogelijk om voor bus van 08:00 uur te reserveren, dus wordt het de bus van 07:15 uur.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar een geldmachine. Dat viel niet mee (normaal is het geen probleem om er een snel te vinden). De eerste machine die we probeerden accepteerde mijn kaart niet en volgende geldmachine was nog veel verder lopen. Gelukkig konden we daar wel geld pinnen.
Het dorp is eigenlijk een rechte weg. Hier staan heel veel eettentjes die gerechten met verse vis aanbieden. Veel van de vis wordt levend aangeboden in kleine 'aquaria'. Naast vis worden er ook allerlei schelpdieren aangeboden en kreeften, kikkers, roggen, kleine soort haai, krokodil (deze zijn wel dood. Behalve de kop is gehele lichaam gevild). We lopen niet echt warm voor al deze tropische vissoorten, dus 's avonds hebben we gewoon bij een Indiaas restaurant gegeten. Het was op een soort van 'food market' waar je allerlei verschillende soorten eten kunt krijgen waaronder Vietnamees, Italiaans en (natuurlijk) Russisch.

• 04 December 2015 - 15:40

Wilja:

Hihihi, veilig aan de vis gegaan? Groot gelijk.