Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

26 November 2015 | Vietnam, Nha Trang

Do 26/11
Na een rit van bijna 12 uur kwamen we vanmorgen om 05:15 uur aan in Nha Trang. Nha Trang is een populaire badplaatsen in Vietnam. Voor VND 10.000 pp regelde busorganisatie vervoer per mini-van naar elk hotel in Nha Trang. Wij hadden een reservering bij Sunny Hotel. We kregen nog opmerking dat het hotel wel wat ver lag, maar toch werden we zonder probleem afgezet bij het hotel. Ondanks onze vroege check-in, was onze hotelkamer al klaar. Dat was mazzel, dus we konden gelijk nog beetje bijslapen.
Na paar uurtjes zijn we opgestaan. Bij de receptie van het hotel hebben we een busticket besteld voor de volgende dag. Dan gaan we naar een andere kustplaats Mui Ne.
Na even door Nha Trang gelopen te hebben, kwamen we er al snel achter dat hier ontzettend veel Russen vakantievieren. Menukaarten, reclameteksten op winkels, huisregels bij strand, naast Vietnamees en Engels is alles vertaald in het Russisch. Er zijn ook Russische winkels/reisbureaus met Russisch personeel.
We hadden vantevoren ook al in reizigersrecensies gelezen dat Nha Trang niet echt de moeite waard is en dat er veel Russen zijn. Voor ons was het een handige stop naar Mui Ne, want anders is het wel een erg lange busrit. Tijdens onze reis door Vietnam komen we veel Duitsers en Fransen tegen. Dit is voor het eerst dat we ook Russen tegenkomen. Dat alles hier ook in het Russisch vertaald is, is nieuw voor ons.
Tijdens onze verlate lunch op een terras, begint het te regenen. Gelukkig konden we naar overdekt gedeelte verhuizen. Op dit terras komen we ook 2 Deense meisjes tegen die we ontmoet hadden tijdens rit van Hue naar Hoi An.
Als we op boulevard langs strand lopen (niet echt strandweer, maar wel erg warm), worden we tot 2 keer toe overvallen door regen. Gelukkig waren we elke keer in buurt van overdekking en zijn buien ook steeds weer snel voorbij.
Daarna nog erg leuke plek gevonden om cocktail te drinken. In Vietnam houden ze erg van Happy Hours. Dat komt goed uit, want de cocktails zijn erg lekker hier!
Op de computer van het hotel hebben we tickets geregeld bij Vietnam Airlines voor vlucht van HCMC - Phu Quoc op 30 nov en weer terug naar HCMC op 3 dec.
Om er zeker van te zijn dat we 's avonds niet in een restaurant zitten met alleen maar Russen, zochten we een erg ongezellig ogende tent (erg Vietnamees) uit. We vonden een heel grote gelegenheid, veel grote tafels en er zaten alleen maar Vietnamezen. Veelal groepen. Was goede keus, want eten was er lekker. En hier had je nog beetje idee in Vietnam te zijn.

Ps foto's volgen later. Slechte wifi nu

• 01 December 2015 - 18:12

Wilja:

Stond er bij die ongezellige eettent ook krokodil op het menu? Dan hebben wij daar waarschijnlijk ook gegeten. Fer heeft toen bij een mega grote, met Tl-buizen verlichte tent krokodil besteld. Nha Trang vond ik ook zo zo. Maar wij hebben nog wel een scooterrit gemaakt naar een stel watervallen. Goeie reis verder ladies. xxx