Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Sabine Haas - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

18 November 2015 | Vietnam, Hạ Long

Di 17/11
Vandaag gaan we naar Halong Bay. Halong Bay is een van de beroemdste landschappen van Azië. Tweeduizend bergtoppen, van alle vormen en formaten, steken hier uit boven de zee. Een bergketen van honderden kilometers die als het ware boven de zee oprijst. Ha Long betekent 'nederdaling van de draak'. Volgende de legende zijn de bergen onstaan door de draak uit de bergen. Om 8:30 uur werden we door bus opgehaald. Het is groep van ong 20 personen, bestaande uit oa Engelsen, nog 2 Nederlanders, Australiërs, Japanners, Amerikanen en Duitsers. Met deze groep trekken we de komende dagen op. Na een rit van ong 4 uur arriveren we in Halong Bay. Met een klein bootje worden we naar de grote boot 'Stellar' gebracht. Bij aan boord gaan van de Stellar worden bloemblaadjes over de gasten gestrooid. We kregen ook gelijk een welkomstdrankje aangeboden. Toen iedereen aan boord was, ging de boot varen. In de eetzaal op de 3e verdieping kreeg je informatie en de sleutel voor je kamer. Daarna was het lunchtijd. Er werd een uitgebreide lunch opgediend.
Na de lunch gingen we een grot bezoeken. Waarna je buiten ook nog kon afdalen naar een meer.
Terug op de boot hebben we nog even op het terras op dak van de boot gezeten. Om half 4 kon je zwemmen. Dat was een fijne verkoeling, want ook vandaag is het weer een warme dag.
Later toen we even op de kamer waren, werd er geklopt en kregen we een cocktail aangeboden. Dat was een leuke verrassing!
Om half 5 was een Sunset Party op het zonnedek. Er was een barretje neergezet en er werden allerlei cocktails gemixt. Ondertussen zagen we een prachtig landschap aan ons voorbij gaan.
Toen de zon onder was gegaan, werd de boot stilgelegd.
Om 19:00 was het tijd voor het diner. Daarna hebben we nog lang buiten gezeten. Het was nog zulk lekker weer. Om ons heen lagen nog een aantal boten voor anker. Dat zag je aan de verlichting van de boten. Verder was alles donker.

Wo 18/11
Vanmorgen ging de wekker om 05:15 uur. We wilden de zonsopgang zien. Helaas was het door de vele bewolking niet zo spectaculair als we verwachtten.
We waren wel mooi op tijd voor ontbijt om 07:00 uur!
Om 08:00 uur gingen we van boord en met kleine boot om naar een Floating Village (gebouwd op hout, vaten) te gaan. Deze huizen drijven op het water en kunnen verplaatst worden als er een orkaan aankomt We werden opgesplitst in kleinere roeiboten. Ook hier zijn het weer de Vietnamese vrouwen die de boten roeien. We voeren langs verschillende woningen.
Na een uur was het weer tijd om aan boord van de Stellar te gaan. Voor de brunch gaf de chefkok een demonstratie Vietnamese loempia maken.
Na de brunch werden we met kleine boot naar de haven gebracht. Vanaf hier weer met de bus terug naar het hotel waar we even voor 17:00 uur aankwamen.
's Avonds hadden we niet zoveel trek in warm eten. In leuk tentje met weer eens een professioneel koffiezetapparaat (!) hebben we een clubsandwich gegeten en heerlijk koffie gedronken.
Naderhand zijn we nog richting Hoan Kiem Meer gelopen waarvan de omgeving 's avonds mooi verlicht is.

• 21 November 2015 - 17:14

Ina:

Sabine en Marieke,

Als ik dit verslag lees hebben jullie het erg goed en mooi weer maar vooral het landschap Geniet er van hier is het koud en regen,
    Lieve Gr Ina.

• 22 November 2015 - 10:06

Wilja:

Tjonge, met al die drankjes hoeven jullie niet droog te staan. Hebben jullie dat bocht al gedronken uit een "fles" waar een slang in zit? Het schijnt vergelijkbaar te zijn met spiritus...

• 28 November 2015 - 16:59

Jacky:

Hoi Sabine & Mariek, Wat een geweldige foto's! Ik wil die Viernamese loempia wel een keer proberen hoor :-))...geniet ervan! Liefs, Jacky